UGO, eller UnderGroundOnline som det står för, har varit med i all evighet – eller sedan 1997 i alla fall. Det är en sajt om spel, film, lite musik, brudar och annat som unga män gillar. Ungefär som IGN, och de är båda av samma skrot och korn, från samma tid. När jag började skriva om spel, på AlfaWeb och TVspel.nu, tidigt 1996 och vidare, så var UGO:s spelsidor ett stopp på vägen i jakt på nyheter. Det är ett nätverk med anor.
Nu är det sålt, rapporterar Reuters, för omkring $100 miljoner – typ 676 miljoner kronor, medan PaidContent rapporterar att det kan röra sig upp emot $150 miljoner. En rejäl summa, men kom ihåg att UGO har haft svårt att överleva, har stapplat sig fram och är en av få Web 1.0-sajter som faktiskt klarat sig.
Det här gör förstås att UGO-varumärket kommer leva vidare och det är ju kul, men mest av nostalgiska skäl. Jag kan inte minnas när jag besökte någon av deras sajter senast.