Det är uppfriskande att se hur bloggosfären anammas och accepteras vitt och vida. Återförsäljare av olika slag har allt att vinna på att släppa in bloggarnas åsikter på sina sidor, det tyder på transparens och stärker trovärdigheten. Å andra sidan kan det förstås slå tillbaka – sköter du inte om dina kunder så ser det illa ut.
Twingly är ett bra sätt att gå medelvägen för e-handlarna. De kan moderera bort det värsta om de vill, men ändå släppa in bloggarna på sina sidor.
Och Onoff är, mig veterligen, först ut.
Så här säger Fredric Söderberg på Onoff om saken till IT24:
– Vi vet att det finns många bloggare som är intresserade av hemelektronik. Med Twingly har vi hittat ett bra sätt för ett ömsesidigt utbyte; bloggarna kan synas på vår webbplats och vi länkar till dem samtidigt som våra kunder på ett enkelt sätt får ta del av deras erfarenheter och åsikter om olika produkter, säger Fredric Söderberg.
Se även officiella Twingly-bloggen.
Onoff menar på att integreringen av bloggosfären är en del av deras nya kundservice, vilket förstås stämmer. Det är också ett utmärkt sätt att säkra fler produktlänkar från bloggare, eftersom vi alla är galna i att få en länk tillbaka från en sida som troligtvis har några hundra gånger så många läsare som våra bloggar.
Utom min då, den är ju störst i Sverige… Hrm.
I alla fall, för att testa så säger jag följande: köp den här datorn till mig, så gör jag ett unikt WordPress-tema till dig. Det är billigt, så ta chansen.