Nej, Spray var aldrig borta, bara ointressant. Jag gissar på att det inte kommer ändras bara för att Eniro och Allers säljer SprayPassagen (som föga förvånande består av Spray och Passagen) till Ola Ahlvarssons bolag Result, som säger det här till Dagens Media:
– Spray är fortfarande ett av de starkaste internetvarumärkena i Sverige med väldigt många användare. Det finns några områden som vi tycker går otroligt bra och andra som vi behöver jobba med.
Varumärken som Spray och Passagen ligger fortfarande i folks medvetande, vilket jag finner intressant. De pumpades så hårt innan, och efter, doctom så det är inte så konstigt egentligen.
Till Resumé säger Ahlvarsson det här apropå Spray Date som förstås ingår:
– Vi sitter faktiskt i samma lokaler och har lärt känna dem. De har 800 000 medlemmar i databasen, även om alla inte är aktiva.
– Spray Passagen är fortfarande en av Sveriges största sajter med runt 800 000 unika besökare per vecka.
Nedskärningar, men samma personal i övrigt, står på agendan. Prislappen är hemlig, men det är tydligen så att Result inte drar hela lasset själv, utan Ahlvarsson pitchar även in privata pengar. Det är bra, man ska tro på vad man gör.