“Jag gillar listor” sa en vän till mig, och jag mådde genast lite illa. Majoriteten av alla så kallade listposter är länkbete, och det är inte riktigt min grej. Men okej, tre saker som irriterar mig då:
- Att mobiloperatörerna inte gör sitt jobb. På flera platser i Stockholm är mottagningen under all kritik, och är du i närheten av Essingeleden så är stabilitet bara att glömma. Skärpning!
- Att det ska vara så förbannat svårt att beställa bredband om du inte bor/jobbar i ett fiberanslutet hus, och inte vill betala för gammeltelefoni. Å andra sidan, bor du i närheten av Essingeleden är det kanske en feature…
- Att kundtjänst sällan är för kundernas skull. Ta till exempel Telenor, som misslyckats med att leverera en tjänst till mig sedan i våras men gladeligen fakturerar vidare för den, trots öppet supportärende och vetskapen om att de inte kan leverera. Likväl förväntas jag sitta i långa telefonköer för att prata med supportpersonal utan vetskap om ärendet eller möjlighet att göra någonting. Kundtjänst är för kunderna, hur svårt ska det vara att fatta?
Så, nu har jag gnällt färdig för i dag.