Nätcasinot Mr. Green (vars reklam med meloner i slaskgrön färg min fru verkligen avskyr) visar att man hajar det där med sociala medier och publicerar därför sin Twitter-policy fritt för alla att se. Smart.
Tag: policy
-
DN granskar Twingly-länkarna, jämvikten ter sig än mer ojämn
Bloggtidningen rapporterar att DN numera granskar Twingly-länkarna från bloggosfären, allt för att undvika olämpligt material och missbruk av tjänsten (de skyldiga är populärt kallade twinglyhoror). Ett företag med Lunarstorm-avhoppare kallat Interaktiv Säkerhet sägs ha fått uppdraget, men bland de kunder man listar finner vi istället TV4, Aftonbladet och GP – vilket förstås inte betyder något.
Jag tycker inte att det här är bra, hela Twingly-redaktörsgrejen. Å ena sidan kan jag förstå att DN med flera inte vill ha en massa skräp länkat från sina artiklar, det måste man självfallet motverka, men å andra sidan är risken stor att det blir en smakpolis.
I klarspråk: är det inte politiskt korrekt så kommer det inte med. (more…)