Björn Lilja bloggar på Rund kvadrat, och påpekar varför 24 Hour Business Camp inte är lansering av affärsidéer på 24 timmar. Han har rätt, förstås.
Tag: Rund Kvadrat
-
-
Är textlänkannonseringen olaglig?
Rund kvadrat har en intressant post om huruvida en stor del av reklamen online – textlänkar i synnerhet – möjligen är olaglig. Avsändaren är nämligen vanligtvis inte tydlig, vilket är ett måste. Så ja, rubriken är aningen tillspetsad – det får man däremot göra.
Riktigt intressant blir det om man, nu med lagtexten färskt i minnet, höjer blicken från Blogvertiser till… ja du gissade rätt: Sökmotoroptimering! Rent lagligt så ska alltså en stor del av alla köpta länkar där ute på nätet strida mot den rådande marknadsföringslagstiftningen.
Intressant observation. Detta på tal om Blogvertiser, alltså den svenska PayPerPost-kopian jag skrivit om tidigare, och de båda DN-artiklarna om saken.
-
Gammal media-retorik från tillträdande Tidningsutgivarna-VD:n
Via Rund Kvadrat når jag ett utdrag ur Internetworlds kommande intevju med Anna Serner, tillträdande VD för Tidningsutgivarna. Följande dårskap hasplar hon ur sig:
– Jag tycker att det finns tidningar som har varit väldigt duktiga på webben. Sedan finns det de som använder webbens interaktiva möjligheter väldigt slentrianmässigt. Som läsarkommentarer, till vilken nytta? Vem är intresserad av vad folk tycker? Folk som tycker till har för mycket tid över, skrattar Anna Serner.
Väldigt mycket gammal media-syndromet över det där. Skrämmande att Tidningsutgivarna skall ledas av en person som uppenbarligen helst undviker kommunikation mellan redaktion och läsare. Förhoppningsvis blir hon kortvarig.
Mer galenskap hos Internetworld. Det finns uttalanden att ta av, om man säger så.