Tommy k Johansson har intervjuat Mikael Svärdh på bloggannonsnätverket Tailsweep, om 2009. De är optimistiska och kommer expandera, är summan av kardemumman.
Tag: Tailsweep
-
-
Magnus Uggla slipper Aftonbladets bloggannonser – gäller det alla?
Igår skrev jag om hur Tailsweep säljer annonser på Aftonbladet Blogg, där bland annat Magnus Uggla huserar sedan en tid tillbaka. Jag tog rentav en skärmdump för att illustrera bloggposten. Nu är annonserna borta för att Uggla blev förbannad. Jag undrar två saker: för det första, visste inte Uggla att Aftonbladet ville tjäna pengar på hans besökare? För det andra, kan alla bloggare hos Aftonbladet välja bort annonserna, och i så fall, hur skall tidningen får någon att behålla dem, annat än genom att dela intäkterna? Min gissning är att Uggla kan, men ingen annan… Blir intressant att följa.
-
Tailsweep sköter Aftonbladets bloggannonser
Grattis Tailsweep! Fyra nyanser förutsåg detta tidigare (och slår sig för bröstet, med all rätt). Så här ser det ut på Magnus Ugglas blogg just nu:
Tailsweeps sida för Aftonbladet Blogg är dock väldigt tom och tam. Hemlig statistik eller buggigt?
-
Mode dominerar den svenska bloggosfären – eller?
Enligt annonsnätverket Tailsweep, som fokuserar på bloggar och “sociala medier”, så är det mode som gäller för bloggarna:
01. H & M
02. Christian Dior
03. Lindex
04. Marc Jacobs
05. Acne
06. Gina Tricot
07. Topshop
08. Zara
09. Balenciaga
10. ÅhlénsIDG påpekar att första teknikföretag är Sony, på trettonde plats, och sedan följer Creative på artonde, och, ja, först på trettionde plats finner vi Samsung – nästa teknikrelaterade varumärke. (more…)