Det verkar som att det finns hopp för Delicious trots allt. Tjänstens blogg, som har tagits bort till förmån ett enda meddelande, berättar i alla fall om saker som “hopp för tjänsten utanför företaget” och liknande.
Det finns ingen anledning till panik. Vi underhåller Delicious och uppmanar dig att fortsätta använda tjänsten.
Man passar även på att beklaga sig över hur nyheten att Delicious inte hade ett hem i Yahoo längre kom ut. Tråkigt kanske, men oundvikligt med tanke på den urusla hanteringen Yahoo har haft i det här. När uppgifterna spreds över nätet, svarade ni då? Varför kom inte nämnda post upp direkt, så att Delicious-användarna behövde känna sig osäkra? Och varför har ni stängt Delicious-bloggen?
Det är minst sagt skakigt kring Delicious just nu, och Yahoo med för den delen. Oroväckande, de äger nämligen en annan tjänst som jag faktiskt använder och tycker mycket om: Flickr.
Så vem köper Delicious och återpositionerar tjänsten som något relevant i dagens mer levande informationsflöde?
Se även min tidigare post.