Tag: Yahoo


  • Firefox dumps Google for Yahoo

    Firefox dumps Google for Yahoo in USA, and for Yandex in Russia.

    Today we are announcing a change to our strategy for Firefox search partnerships. We are ending our practice of having a single global default search provider. We are adopting a more local and flexible approach to increase choice and innovation on the Web, with new and expanded search partnerships by country.

    China keeps Baidu, no word on Europe yet. You can still pick either search engine, just like in any other web browser. There’s also talk about more integrated Yahoo products, which brings back horrible memories of toolbars of the 90s.


  • Yahoo köper Tumblr

    Yahoo köper Tumblr för $1.1 miljarder. Jag vet inte riktigt vad jag tycker och tror om detta, men fördelen torde vara att det kanske kommer bli möjligt att faktiskt hitta en Tumblr-blogg via sökningar framöver:

    In terms of working together, Tumblr can deploy Yahoo!’s personalization technology and search infrastructure to help its users discover creators, bloggers, and content they’ll love.  In turn, Tumblr brings 50 billion blog posts (and 75 million more arriving each day) to Yahoo!’s media network and search experiences.  The two companies will also work together to create advertising opportunities that are seamless and enhance user experience.

    Den riktigt stora frågan är förstås hur många som flippar ut nu. Vi får väl se hur det artar sig. Yahoo har ju tveksamt rykte vad gäller uppköp…


  • Delicious får leva vidare men framtiden är osäker

    Det verkar som att det finns hopp för Delicious trots allt. Tjänstens blogg, som har tagits bort till förmån ett enda meddelande, berättar i alla fall om saker som “hopp för tjänsten utanför företaget” och liknande.

    Det finns ingen anledning till panik. Vi underhåller Delicious och uppmanar dig att fortsätta använda tjänsten.

    Man passar även på att beklaga sig över hur nyheten att Delicious inte hade ett hem i Yahoo längre kom ut. Tråkigt kanske, men oundvikligt med tanke på den urusla hanteringen Yahoo har haft i det här. När uppgifterna spreds över nätet, svarade ni då? Varför kom inte nämnda post upp direkt, så att Delicious-användarna behövde känna sig osäkra? Och varför har ni stängt Delicious-bloggen?

    Det är minst sagt skakigt kring Delicious just nu, och Yahoo med för den delen. Oroväckande, de äger nämligen en annan tjänst som jag faktiskt använder och tycker mycket om: Flickr.

    Så vem köper Delicious och återpositionerar tjänsten som något relevant i dagens mer levande informationsflöde?

    Se även min tidigare post.


  • Delicious gets to live on, for now

    There’s hope for Delicious it seems. This blog post, the only thing left on the Delicious blog apparently, speaks of things as “no strategic fit” with Yahoo and stuff like that. No closure is planned for the service right now, that’s good. Yahoo wants to sell it, that can only be good for Delicious since the company seems to be in disarray and lack focus.

    This, however, is just utterly stupid:

    We can only imagine how upsetting the news coverage over the past 24 hours has been to many of you. Speaking for our team, we were very disappointed by the way that this appeared in the press. We’ll let you know more as things develop.

    Right. So why didn’t you respond right away? Why did you close the Delicious blog, making it feature just the one post?

    I feel bad for the Delicious team, they are obviously stuck in some corporate bullshit thing within Yahoo.


  • Delicious, another casualty of search

    I used to love Delicious, I really did. It was the bookmarking tool, one of many, that made sense to me back in the day. But things change, or in the case of Delicious, they don’t and that was the problem. Today’s Delicious isn’t far from the service I used on a daily basis years ago. And now it is shutting down, as widely reported.

    Maybe that’s the reason why I’ve added a mere handful of bookmarks to my account this year, and not even once looked anything up. I used to do that you know, but no more.

    Why? Well, there just isn’t any need for bookmarks in that sense anymore, search is that good.

    There might have been a place for Delicious in today’s social web. After all, it could be a bookmark/link discovery engine and I’d like to think that could’ve complemented Twitter, Facebook and Google Reader in some way. That is, if Yahoo and Delicious had been on the ball earlier in the game.

    That ship have sailed. So long Delicious, and thanks for the early years at least. You used to matter, there’s always that.


  • Microsofts fientliga bud på Yahoo

    msyahoo.gifJag tänker inte kommentera Microsofts fientliga bud Yahoo, annat än att säga att det är en krigsförklaring mot Google. Till. Vill du läsa mer rekommenderar jag Techmemes sammanställning, Knuff-sidan samt bloggar om Microsoft och Yahoo. Missa inte heller Steve Ballmers (den här typen) brev till Microsoft-trupperna, samt spekulationerna på vad som stannar och vad som försvinner om köpet går igenom. Och det är absolut inte säkert. News Corporation verkar ha gett sig in i leken.