Wow. AOL just bought Huffington Post (someone blogged it) and made the media mastermind editor in chief over all AOL’s properties. TechCrunch likes their new overlord, and spews out a serious of more or less serious posts on the matter. I wonder how ambivalent Michael Arrington feels these days?
Tag: Arianna Huffington
-
-
Tidningarna vill ta betalt även på våra breddgrader
Tidningarna tänker börja ta betalt för sitt innehåll på nätet. Samma gamla visa, man fortsätter älta om hur webben utarmar print och hela det där köret – vi måste ta betalt, annars går vi under. Vi har hört det förut, nu är det bara mycket närmre.
– Det är inte hållbart i längden att ge bort nyheter. Vi vet inte hur vi ska ta betalt, men vi tittar på det, uppgav JyllandsPostens/Extrabladets administrativa direktör Lars Munch för några dagar sedan.
Detta från Sydsvenskans artikel om saken, som också pekar ut Berlingske Tidende som en aktör med betalambitioner. Dock inte nyheterna, de förblir gratis, utan annat ska avgiftsbeläggas. (more…)