Wow. AOL just bought Huffington Post (someone blogged it) and made the media mastermind editor in chief over all AOL’s properties. TechCrunch likes their new overlord, and spews out a serious of more or less serious posts on the matter. I wonder how ambivalent Michael Arrington feels these days?
Tag: Michael Arrington
-
-
AOL nabs TechCrunch
Wow. AOL buys TechCrunch and the rumors are afloat. Michael Arrington will stick around for 3 years, but how will this affect his work and the site overall? Quite a bit, I wager.
-
Twingly omskrivs internationellt
Gratulerar till Primelabs, som får uppmärksamhet på Michael Arringtons tämligen heta Web 2.0-blogg TechCrunch med en post om den kommande europeiska (till en början) sökmotorn på Twingly.com. Skärmdump och allt, fastän inget finns online ännu.
Utgår från att Primelabs ämnar blogga det här lite mer ingående. Fastän Twingly redan är ett välanvänt verktyg här i Sverige, så tror jag säkert att många svenska bloggare är nyfikna på era internationella planer.
-
Andreas Wiklunds WordPress-teman rullar in tusenlappar
Om man är rejält insyltad i WordPress-världen så har man säkerligen kommit i kontakt med Andreas Wiklunds teman. De är populära och stilrena, det senare är något som inte direkt är vanligt i floran av gratismaterial till det populära bloggsystemet. (more…)
-
IDG småhajpar bloggar – får det om bakfoten
IDG kör en story om TechCrunch, den största bloggen om nystartade företag med fokus på Web 2.0 och ny media. Nämnda blogg drivs av Michael Arrington, och är förstås intressant för att den drar in rätt så bra med kulor. (more…)
-
Så kan man också pimpa sig själv
Jag håller med Michael Arrington, de borde använda det här i rekryteringssyfte… Video är skiten i bloggosfären.