Tag: Rupert Murdoch


  • The Daily And Tablet Magazines

    Rupert Murdoch shuttered The Daily yesterday, the iPad only newspaper with a staff of a 100 or something like that. Quite an operation, quite a project, and quite a project propelled by the dreams of an old media publisher and their hopes of doing the same old thing on a new media format such as an iPad. No wonder it failed, right?

    The iPad magazine business, if we can call it that, is in an interesting spot right now. To understand this, it is important to remember where it all started, with bloated versions of paper magazines, more or less behaving like an interactive PDF really. Not only did the format, with its “tap to view video” and similar, not engage readers as much as magazine makers might’ve thought, it also meant huge file sizes for every issue. The weight issue has been handled somewhat, but magazines clock in at over 150 MB more often than not.

    (more…)


  • Murdoch och Jobs gör iPad-tidning

    News Corp och Apple samarbetar tydligen kring en tidning enbart för tablets, först ut till iPad. 99 cent/nummer eller $4/månad är intressant i jämförelse med SvD:s galna prissättning. The Daily ska den heta, på gång.


  • Tidningarna vill ta betalt även på våra breddgrader

    Tidningarna tänker börja ta betalt för sitt innehåll på nätet. Samma gamla visa, man fortsätter älta om hur webben utarmar print och hela det där köret – vi måste ta betalt, annars går vi under. Vi har hört det förut, nu är det bara mycket närmre.

    – Det är inte hållbart i längden att ge bort nyheter. Vi vet inte hur vi ska ta betalt, men vi tittar på det, uppgav JyllandsPostens/Extrabladets administrativa direktör Lars Munch för några dagar sedan.

    Detta från Sydsvenskans artikel om saken, som också pekar ut Berlingske Tidende som en aktör med betalambitioner. Dock inte nyheterna, de förblir gratis, utan annat ska avgiftsbeläggas. (more…)