Vilka speltitlar kan skruvas om till porrfilmsditon? En hel del visar det sig på Twitter. Humor.
Tag: Spelbloggen
-
-
Ny artikelserie på Spelbloggen: Veckans spel
Idag är det premiär för en ny artikelserie på Spelbloggen, nämligen Veckans spel. Varje vecka skriver någon i triaden med gästbloggare om ett spel som berör, nytt eller gammalt, bra eller dåligt – det spelar ingen roll. Jag är först ut med en post om C64-klassikern Shamus.
-
Så här snyggt kan det bli med fransk wifi
Ibland är det hårt med dålig uppkoppling. Så här såg det ut när jag uppdaterade Spelbloggen för ett tag sedan, exempelvis. Nog har väl WordPress sett bättre ut än det där?
-
Disqus vara eller icke vara på Spelbloggen, så här resonerar jag
Jag kör den hostade bloggkommentarslösningen Disqus såväl här på TDH.se som på engelskspråkiga TDH.me, och planen är även att rulla ut den på hela Skånebloggar i sinom tid. Jag har motiverat Disqus-valet för mina båda bloggar i en post på TDH.me redan (har du inte läst den så kan det kanske vara intressant), men kör inte systemet på Spelbloggen, fast det var tänkt så från början.
Då, den 30 oktober, var den svenska lokaliseringen av Disqus tafflig och ofärdig. Det ville jag inte ha. (more…)
-
Fall inte för varje kreativ nyck – då mår du bättre
Ibland måste man hejda sig. Som nu, 00:45 en fredagskväll. Jag är egentligen övertrött efter två riktigt hårda veckor med jobb, jobb och jobb – närapå varje vaken timme faktiskt – och en ytterst hektisk men bra dag. Kroppen säger ifrån, jag borde sova.
Problemet är att jag inte vill. Jag vill skapa något.
Funderade på att ta tag i något av de skrivprojekt (ja, det är böcker) som jag haft i huvudet på tok för länge för att inte ge en chans, men hindrade mig själv. Den här helgen ska jag få ur mig någonstans mellan 70 000 och 100 000 tecken – det är inte läge att glida in på något annat, ryckas med, och sedan inse att man måste “börja jobba” också. (more…)
-
Activision visar sin sämsta sida
Jag är arg på Activision, eller snarare besviken kanske. De behöver verkligen ta sig en funderare, efter att ha stoppat en trailer på YouTube – skickad till press. Tyvärr är de inte ensamma om de här dumheterna.
-
The game companies just don't get it
Sometimes I stumble over things that just amazes me so much I have to vent. Like this thing with the game companies, which are, in what I only can see as a sign of stupidity, making YouTube remove their trailers because of copyright infringement. The latest one in the row to do that is Activision, but others (such as Ubisoft for example) have been enforcing their right to do so as well, or in other ways limited the video to non-embeddable or just viewable from the US, and so on.
The background is this. I’m running a Swedish game blog called Spelbloggen, which in turn has a YouTube channel where we upload trailers. These trailers are supplied by the game companies for us to share with our readers. (more…)
-
300 poster på Spelbloggen
Två månader och nio dagar tog det att nå 300 poster på Spelbloggen – trots helgledighet över jul och nyår. Den trehundrade posten är för övrigt en skön liten observation från Japan…
-
Nu med WP Super Cache
TDH.se (och Spelbloggen med för den delen) kör nu tillägget WP Super Cache för snabbare sidladdningar och bättre upptid. Allt verkar fungera som det ska, men hojta om något konstigt verkar inträffa. Tack.
-
Smyger ut två sidor för nyfikna
Alla som kan svänga med epitetet falköga har förstås redan sett projekt-länken högst upp till höger här på TDH.se – den leder till en sida om mina projekt. Och detsamma gäller Spelbloggens läsare, i sidfoten finns nu en länk till en sida med våra samarbeten. Smög ut dem igår och idag, busig som jag är.
-
Ytterligare en partner till Spelbloggen
Spelbloggen kan räkna in ytterligare en partner, nämligen gratistidningen Nolltvå som ges ut i Dalarna. Vi kommer leverera en sida om spel i varje nummer, samt länkas från deras webbplats. Går allt vägen så är vi med redan i januarinumret.
-
Spelbloggens senaste partner: MacWorld
Okej, jag skulle ju vara tyst, men det här är lite för kul för att inte åtminstone nämna.
Spelbloggen – mitt och Malins och Rickards projekt från andra upplagan av 24 Hour Business Camp – har ett antal samarbetspartners på ingång. Helsingborgs Dagblad var först, där var vi igång redan på 24HBC, men de övriga har tagit lite mer tid.
Tills nu. Den senaste partner är ingen mindre än MacWorld, och det första vi ser av det är en notis, men det blir mer. Hur kul som helst tycker jag.
-
Småplock
Som synes är det rätt tyst från mig just nu. Det ska vara det ett tag till, veckan ut i alla fall, så att jag får ordning på allt och kan ta tag i allt som behöver fixas. Men så länge:
- Stora Kulturbloggpriset har delats ut. Läs Rosemaris post om saken – jag var där en snabb vända, dyker kanske upp en bild eller tre på Flickr senare.
- Spelbloggen tuffar på – målet är att gå ur beta den här veckan, men det hänger på hur arbetsveckan utvecklar sig. Vi siktar på det i alla fall.
- Jag twittrar och Facebookar desto mer, om du inte kan få nog av mitt svammel.
Nu åter till tystnaden med lite snooker på eurosport.se (O’Sullivan-Stevens i skrivande stund, på min speldators skärm minsann).
-
100 poster på Spelbloggen
På den andra upplagan av 24 Hour Business Camp byggde jag och Malin Jonsson – med offsitestöd från Rickard Olsson i Japan – Spelbloggen. 21 dagar senare (knappt) har vi publicerat 100 poster och gör oss redo att gå ur beta. Jag hade egentligen inte tänkt skriva något förrän en månad senare (det låter ju bra), men ibland är det svårt att hålla käften helt enkelt. (more…)
-
Nu kan man rösta på projekten från 24 Hour Business Camp
Mitt projekt på andra upplagan av 24 Hour Business Camp var som sagt Spelbloggen, som jag skrivit mer ingående om här (och ännu mer här). Nu kan man rösta på det, och de andra projekten, för att kora “folkets val”. En röst på Spelbloggen uppskattas så klart, men följ ditt hjärta och rösta på de som du tycker förtjänar det.