Det är sommar, vilket betyder att mobilanvändandet går upp. Dessutom prånglas det ut 3G-bredband till intet ont anande konsumenter.
Resultatet blir instabila nät, jag vill gärna tro att de är överbelastade eftersom alternativet betyder att de inte klarar trycket över huvud taget. I över en vecka har jag, som är kund hos 3, haft problem med att ringa eller bli uppringd. Tre snabba signaler, ingen kontakt. Försök igen, samma sak. Ibland får man ge upp, andra gånger kommer man fram på ett par försök. Skicka SMS är samma underbara upplevelse, går inte iväg förrän efter upprepade besök. Besök Planet3? Glöm det. Ingen större förlust där dock…
Tycker ni det är okej, 3? Det gör nämligen inte jag, mobiltelefonen är ett av mina arbetsverktyg, att den inte fungerar är inte acceptabelt.
Fel på luren? Behöver nytt SIM-kort? Trovärdiga förklaringar, om det inte vore så att flera i min närhet, alla 3-kunder, har samma problem.
Jag har inte bestämt mig för hur mycket jag orkar tjafsa om det här, men självfallet känns det inte direkt rätt att betala för en tjänst som inte fungerar.
3, hur skall ni kompensera era kunder för att ni inte lyckas leverera tjänsten?