Äntligen har CDON lyckats få iväg Fable 2, vilket beställdes förra veckan. Som bekant fick jag en läskig överraskning istället spelet, vilket fortfarande ger mig kalla kårar…
CDON:s agerande genom hela soppan är däremot inte så imponerande. Om vi bortser från att de levererade fel, så lyckades de krångla så pass mycket så att spelet inte kom iväg i tid till helgen. Sent måndag eftermiddag fick jag bekräftelse på att det har skickats, och förklaringen till den förseningen är urbota korkad. Det är nämligen så att jag handlar en hel del från CDON, och tydligen har de en automatisk kreditspärr som gick in och stoppade den nya ordern på Fable 2 – jag gick alltså över en kreditgräns. En fiktiv sådan, eftersom jag självfallet inte skall betala två gånger för spelet!
Jag skickade ett lätt irriterat brev till kundtjänst, och fick svar på fredagen där de sade att ordern hade släppts igenom systemet. Någon leveransbekräftelse kom dock inte förrän på måndagen, så hade det varit så att jag planerat spela Fable 2 under helgen så hade det förstås gått rätt åt pipan. Och det hade jag förstås gjort, även om det inte direkt är hela världen att jag inte kunde göra det.
CDON har knappat gjort skäl för mina pengar den senaste tiden. Det förvånar mig lite, faktiskt, för jag har handlat en hel del av dem de senaste två åren och aldrig haft problem av det här slaget. Men efter den här vändan så är frågan om man inte skall se sig om efter en annan leverantör av DVD-boxar och diverse spel.
Det vill så klart inte CDON, så de ger mig 29 kr i rabattkod att nyttja inom en månad. 29 kr är vad de tar i frakt, och jag kan inte låta bli att tycka att det är lite av en spottloska i ansiktet.