Tag: marknadsföring


  • Bevace Media köper Facebook-likes och försöker övertyga mig om att det är en bra idé

    Det är inte okej att köpa Facebook-likes, det har redan avhandlats här. Just den posten, och mer precist den här kommentaren, ledde mig till Bevace Media och deras tjänst FBlikes.se. Nej, de får inga länkar, för det här är precis vad som är fel med webben i dag. Det här är ett företag som påstår att det är helt okej att köpa Facebook-likes. De skriver till och med bloggposter om det, och det är just den posten som de själva svarar min föregående post med.

    Från FBlikes.se:

    Luras man inte genom att köpa likes?
    Nej, det gör du inte. Det är helt riktiga användare som gillar er sida och ser era inlägg mm. Det du faktiskt betalar för är att din facebook-sida exponeras på flera olika webbsajter. Det är alltså annonsering och det är inget fel med det.

    25 000 likes tar “upp till 30 dagar” att samla in. Hur relevanta är de tro?

    (more…)


  • Att köpa Facebook-likes är inte okej

    Hör på Twitter hur en ehandlare står och mässar på Webbdagarna i Göteborg. Han säger att de köper likes på Facebook ibland, sparsmakat och inte alltid för snabb extratrafik.

    Som att det vore okej.

    (more…)


  • Jag tror på 1.0

    För ett tag sedan blev det lite surr kring WordPress-skaparen Matt Mullenwegs post om att version 1.0 inte kan komma tidigt nog. I korthet propsade Matt på att man ska lansera, och sedan jobba vidare – få det gjort.

    Jag tror på det, som ni kanske anat.

    Ajour har som bekant rullat ut med buller och bång, frågetecken och kritik och uppmuntran och hyllningar och sågningar och påhopp och respons och ambivalens och ointresse och hajpsnack och allt däremellan. Lanseringen har kallats ett misslyckande för att vi – jag är en av medgrundarna – inte lyckades leva upp till hajpen. Det är aldrig bra att inte leva upp till hajpen, man ska alltid leverera lite mer än vad man utlovat. (more…)


  • Reklambyrå stänger sin sajt och flyttar till Facebook

    Reklambyrån Grey har bestämt sig för att stänga sin sajt och flytta hela köret till Facebook, det läser jag på Resumé idag. Ett smart steg i tiden eller urbota korkat?

    Vi börjar med motiveringen, nämligen att vara där folk är. Okej, visst. 2,5 miljoner svenska på Facebook är inte kattskit, men här tänker man ju helt fel. Hela Sverige är på internet, så vad spelar det för roll om ni är på Facebook eller har en webbplats? (more…)


  • Kinesisk DS-reklam

    Ja, iQue DS är Nintendo DS, men i Kina. Tack till Robert och Sabin som (oberoende) tipsade om det här, varifrån bilden kommer från början vet jag däremot inte.

    iQue DS