CDON tog sig just in på min svarta lista

Jag har varit nöjd med CDON genom åren, de har hanterat Postens våldtäkt på varor med ro och har överlag varit en trevlig bekantskap. Så har det inte varit för alla, men jag har trots allt bränt tiotusentalskronor hos CDON genom åren. Och ja, det är medvetet att jag inte länkar dem, ingen googlejuice från mig inte.

CDON är numera på min svarta lista.

Jag kommer aldrig lägga en spänn hos det här företaget igen, och avråder alla – ALLA – att undvika dem i mesta mån. Deras hantering av min beställning, lagd den 14 december i år, är under all kritik.

  • Första leveransen anländer den 17 december, enbart böcker vilka alltid levereras separat.
  • Andra leveransen beräknas anlända den 21 december. Jag kan inte ta emot den, vilket jag vet och försöker få ändrat till ny leveransadressen men det går minsann inte. Leveransen hämtas ut idag, den 28 december.
  • Leverans nummer två är inte heller komplett. Sex varor saknas, men CDON fakturerar gladeligen tre av dem ändå och förklarar det med ett medföljande brev: kompletteringsleveransen blir minsann gratis. Tack så mycket, jag slipper betala för att ni är klantarsel.
  • Tilläggsleveransen, den tredje i ordningen, ska vara skickad. Jag kommer inte kunna ta emot den, om den mot förmodan anländer imorgon är det drygt tre veckor efter min beställning är lagd.
  • Slutar det där? Nej, det blir en fjärde leverans eftersom tre varor är restnoterade.

Varför är jag upprörd? För att:

  • Alla varor hade som mest “1-3 dagars leveranstid” när de beställdes.
  • Ingen vara kom fram på “1-3 dagar”.
  • CDON fakturerar mig för varor jag inte fått ännu.

Jag fattar att det är mycket kring jul, men anger du leveranstider som du inte kan hålla så är det lögn och förbannad båg. Ska du dessutom ha betalt av mig i förskott för att jag ska tro att du kan leverera – efter den här farsen – så är du så körd du bara kan bli.

Hade jag inte haft roligare saker att tänka på så hade jag blivit riktigt jobbig. Nu är istället måttet rågat. Jag handlar aldrig från CDON igen, och råder dig att undvika att göra detsamma. Plötsligt är skräckhistorierna jag hört mycket mer trovärdiga.

Undvik CDON. Deras agerande är under all kritik och jag hoppas innerligt att det här kommer tillbaka och biter dem i svansen. Konsumentkraft FTW!


0 responses to “CDON tog sig just in på min svarta lista”

  1. Se så, ta dig en whisky och varva ner!
    Minns en gång för väldans massa år sedan när jag personligen ringde och beställde ett spel som reades ut av dåvarande Nordic Games. Någon vecka eller två senare ringde jag igen och frågade var mitt spel var. De svarade då att de aldrig tagit emot min beställning. Öh? Jag behövde dock inte svära över att aldrig handla där mer igen då de kursade några månader senare! 🙂

    1. Whisky var en bra idé. Så CDON är fett körda nu alltså? 😉

  2. Det måste ha hänt ngt. Jag har haft hur snabba leveranser som helst därifrån men nu innan jul tog allt en väldans tid.
    Fick allt utom en vinyl dagen innan julafton. Den sista vinylen är den jag skulle få gratis. Så klart.

    1. Så klart.

  3. Alltid sagt att folk ska hålla sig undan från dem. Det är ett jäkla skitföretag som mer än en gång haft väldigt sena leveranser trots att deras sida säger annorlunda.

    Som exempel: beställde en gång två skivor, båda skulle dyka upp snart. Jovisst serru… Den första kom efter ett halvår och den andra efter mer än ÅTTA månader!

    CDON kan dra åt helvete.

  4. […] till som nu slutat handla på CDON.com. Ge ditt stöd till […]

  5. Jag har heller aldrig haft problem med CDON innan den här julen. Min leverans delades upp i två delar, pga böcker som jag beställt. Men det stod ändå att de skulle komma inom 1-3 arbetsdagar. Efter en vecka så började jag bli orolig för att de inte skulle komma innan jul, så jag kontaktade de och frågade var mina böcker tog vägen. De sa att de var slut på lagret och att de inte visste när de skulle få in de igen, men att de skulle skicka de så fort som möjligt sedan. Jag avbeställde. Som tur var så blev det inte mer problem än så för min del.

  6. Du har rätt att vara en arg kund, men seriöst, detta var kanske i överkant? Jag har aldrig haft problem med dem. Självklart är det jättetråkigt att dina julklappar inte kom fram i tid, men en julvikarie i packningen på ett så stort företag kan ställa till med en hel del. Jag pratar av egen erfarenhet.

    Jag gillar CDON och kommer helt klart att fortsätta handla från dem.

    1. Jag har som sagt var handlat från CDON en hel del och har haft överseende med problem och tokigheter längs vägen. Annars hade jag inte varit så här missnöjd.

      Ett stort företag måste fungera året runt. Att fallera på det här viset – och jag är bevisligen inte ensam – är inte okej. CDON har bränt sina broar hos mig och eftersom jag rekommenderat dem tidigare så tar jag mig rättigheten att även uttrycka mig negativt om dem.

  7. Kan inte tala för CDON, men vet att Posten har kämpat dag som natt att få fram brev och paket i detta snöoväder vi fortfarande har. Hoppas allt löser sig för dig Thord, men hoppas även att du har förståelse för att konstiga grejer kan hända när det snöar i dessa mängder.